Algemene Voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden Stichting Webwinkel Keurmerk is in overleg met de Consumentenbond tot stand gekomen in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treedt in werking op 1 juni 2014. Deze algemene voorwaarden zullen worden gebruikt door alle leden van het Stichting Keurmerk Webshop met uitzondering van financiële dienstverlening als bedoeld in de Wet op het financieel toezicht en daarvoor voor zover deze dienstverlening onder toezicht staat van de Autoriteit Financiële Markten.

 

Inhoudsopgave:
Artikel 1 – DefinitiesArtikel 2 – Identiteit van de ondernemerArtikel 3 – ToepasselijkheidArtikel 4 – Het aanbodArtikel 5 – De overeenkomstArtikel 6 – HerroepingsrechtArtikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijdArtikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de ondernemer consument en kosten daarvanArtikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroepingArtikel 10 – Uitsluiting herroepingsrechtArtikel 11 – De prijsArtikel 12 – Naleving en extra garantieArtikel 13 – Levering en uitvoeringArtikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlengingArtikel 15 – BetalingArtikel 16 – KlachtenregelingArtikel 17 – GeschillenArtikel 18 – BranchegarantieArtikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingenArtikel 20 – Wijziging algemene voorwaarden Stichting Webwinkel Keurmerk

Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud
    en/of diensten doet in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een
    overeenkomst tussen de derde en de ondernemer;2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; 3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
    4. Dag: kalenderdag;5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm worden geproduceerd en geleverd;6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot het geregeld afleveren van zaken, diensten en/of digitale inhoud voor bepaalde tijd ;
    7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – daaronder begrepen e-mail – dat de consument
    of de ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een
    manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode in overeenstemming met het doel waarvoor de informatie is bestemd , en dat ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van het herroepingsrecht;9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van de Stichting Webwinkel Keurmerk en
    producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst tussen de ondernemer en de consument die wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of één of meer technieken voor communicatie op afstand worden gebruikt worden ook gebruikt;11. Modelformulier voor herroeping: het in bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;12. Techniek voor communicatie op afstand : middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van
    een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Marroystoys SL
handelend onder de naam: Talonze

Calle Picardo 41
03738 Javea
Alicante / Spain

[email protected]

D.N.I./C.I.F.: B72968142

Artikel 3 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden
aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is,
geef dan voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten aan de ondernemer aan hoe de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid, voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden
langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat
deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen in een duurzame maniergegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, langs elektronische weg worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden is gebruik te maken

kunnen worden geraadpleegd en dat ze op verzoek van de consument langs elektronische weg of per e-mail
worden toegezonden, anders worden ze kosteloos toegezonden.4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik
maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden
producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 – De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de voorwaarden.2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, treft de ondernemer passende veiligheidsmaatregelen.4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van
dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.5. De ondernemer zal de consument uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud
de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze
op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik
kan maken, dan wel een duidelijke melding omtrent het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;c. de informatie over garanties en bestaande service na verkoop;d. de prijs inclusief alle belastingen van het product, de dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing leveringskosten; en de wijze van betaling, levering of uitvoering van de overeenkomst op afstand; e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.6. In het geval van een dure transactie geldt het bepaalde in het vorige lid alleen voor de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht
Voor producten:1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende
een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen aangaan. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze zonder opgaaf van reden(en) verplichten. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een voorafgaande melding van een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of: als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij
de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke
wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending heeft ontvangen of het laatste onderdeel heeft ontvangen; c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen. Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:3 . De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opzegtermijn en om redenen opzeggen. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst. Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na
het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel
vastgestelde bedenktijd.6 . Indien de ondernemer de in het vorige lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts hanteert en inspecteert zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet alle wettelijk verplichte informatie heeft verstrekt over zijn herroepingsrecht. Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in ieder geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de
ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer
aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen. Als de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid te koop zijn aangeboden, aanvangt tijdens de bedenktijd, kan de

de consument is de
ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige
nakoming van de verbintenis.
7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet ter verkoop zijn aangeboden in een beperkt volume of hoeveelheid, evenmin als tot levering van stadsverwarming, indien: de ondernemer de de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, kostenvergoeding bij herroeping heeft verstrekt of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;b. de consument niet uitdrukkelijk verzoekt om aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd.8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien: hij niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met de aanvang van . voorafgaand aan de levering;
de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; ork. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
1. Als de ondernemer na ontvangst van deze melding de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij onverwijld een ontvangstbevestiging. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaard levering, hoeft de ondernemer de extra kosten voor de duurdere methode van betalen niet te vergoeden.

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst,
heeft vermeld:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en waarvan binnen de herroepingstermijn gebruik kan worden
gemaakt2. Overeenkomsten gesloten tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de kans krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is om de producten, digitale inhoud en/of diensten aan te schaffen;3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en B. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig
heeft uitgevoerd;
4. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, zoals in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering wordt verstrekt en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien de overeenkomst een bepaalde datum heeft of een termijn voor uitvoering daarvan is voorzien;6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die
duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;8. Verzegelde producten die om gezondheidsredenen of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden geretourneerd en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;9. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere producten;10. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde gebonden is aan schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
11. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling bij levering is verbroken; 12. Kranten, tijdschriften of tijdschriften, met uitzondering van abonnementen daarop;
13. Levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en B. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 – De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen
in btw-tarieven.2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; bol. de consument heeft de bevoegdheid de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van levering bestaande wettelijke bepalingen. van de totstandkoming van de overeenkomst en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie
beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst. Onder aanvullende garantie wordt verstaan elke verplichting van de opdrachtgever, opdrachtnemer, diens toeleverancier, importeur of producent, waarbij hij aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent, die verder gaan dan waartoe hij wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming zijn verplichtingen van zijn deel van de overeenkomst.

 

Artikel 13 – Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.2. Als plaats van bezorging geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen accepteren tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging:
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die wordt
opgezegd met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste een maand.2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen
het einde van de bepaalde duur aangaan met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels. en een opzegtermijn van maximaal één maand.3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: – te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode; – tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan ;
– altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.Verlenging:4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde tijd .
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument de verlengde duur kan opzeggen overeenkomst tegen het einde van de verlenging met een opzegtermijn van maximaal één maand.6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is maximaal drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, doch minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld afleveren van dag- nieuws-, nieuws-, week- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode. Duur:8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 – Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de aan de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen. dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, gaat deze termijn in op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is
bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de
desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, wordt deze door
de ondernemer geïnformeerd over de te late betaling en geeft de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14 -dagtermijn, de wettelijke rente over het nog verschuldigde bedrag en is de ondernemer gerechtigd de buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% openstaande bedragen tot € 2.500,-; 10% over de daaropvolgende € 2.500,- en 5% over de volgende € 5.000,- met een minimum van € 40,= . De ondernemer kan ten voordele van de
consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 – Klachtenprocedure
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure .
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de

ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van
ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van de Stichting
Webshop Keurmerk (http://keur.info/Home/MisuutOfKlacht) De klacht wordt dan zowel naar
de betreffende ondernemer gestuurd naar Stichting Webwinkel Keurmerk .
5. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn of binnen 3 maanden nadat de klacht is ingediend in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 – Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en
diensten worden, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel consument als ondernemer voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop , PO Postbus 90600, 2509 LP
in Den Haag (www.sgc.nl).
3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen indien de
consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd bij de ondernemer heeft ingediend.4. Uiterlijk twaalf maanden na het ontstaan van het geschil dient het geschil schriftelijk te worden voorgelegd aan de in te stellen Geschillencommissie.5. Indien de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Indien de ondernemer dit wenst, zal de consument weken na een daartoe strekkend schriftelijk verzoek van de ondernemer, schriftelijk aangeven of hij dit ook wenst dan wel of hij het geschil wil laten behandelen door de bevoegde rechter. Is de ondernemer niet binnen de termijn van vijf weken op de hoogte gesteld van de keuze van de consument, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals vermeld in het
reglement van de Geschillencommissie (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/decommissies/2701/webshop). De uitspraken van de Geschillencommissie worden bindend gedaan advies.7. De Geschillencommissie behandelt een geschil niet of staakt de behandeling indien de ondernemer surseance van betaling is verleend, failliet is gegaan of failliet is verklaard de onderneming feitelijk heeft beëindigd voordat een geschil door de commissie is behandeld en een eindvonnis is gewezen weergegeven.8. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of
Geschillencommissie voor Consumentenzaken (SGC) of het Financieel Klachteninstituut Diensten ( Kifid ) aangesloten geschillencommissie bevoegd is voor geschillen betreffende
hoofdzakelijk de wijze van verkoop of dienstverlening op afstand, zal de Geschillencommissie Comité
Stichting Webwinkel Keurmerk bij voorkeur geautoriseerd. Voor alle overige geschillen de andere erkende
Geschillencommissie aangesloten bij SGC of Kifid .

Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen. manier in een duurzame gegevensdrager.

Artikel 20 – Wijziging van de algemene voorwaarden Stichting Webwinkel Keurmerk
1. Stichting Webwinkel Keurmerk zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de
Consumentenbond.2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn eerst van kracht nadat deze behoorlijk zijn gepubliceerd, met dien verstande dat bij eventuele wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbieding de voor de consument meest gunstige bepaling prevaleert.

Adres Stichting
Keurmerk Webshop : Willemsparkweg 193, 1071 HA Amsterdam

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare